Skip to main content

Retail+

Retail+

Douglas sætter fokus på oplevelser og services

Douglas GmbH er en international kæde af parfume-butikker. Kæden blev grundlagt i Hamborg i 1910, men er trods alderen meget innovativ. For nylig åbnede virksomheden et en flagskibsbutik i centrum af Düsseldorf på den eksklusive indkøbsgade Königsallee. Foto: Ulrich Kaifer, Douglas Dette understøttes af et bredt udvalg af services i form af eksklusive wellness- og skønhedsbehandlinger i butikkens professionelle skønhedssuite. Her kan kunderne få fortaget manicure og pedicure samt eksklusive vippe- og hudbehandlinger. Det hele foregår i topmorderne kabiner, der sikrer et privat og eksklusivt miljø. Derudover tilbyder en separat lægekabine invasive behandlinger såsom Botox. Endelig kan kunderne forkæle sig selv med en tur til den økologiske frisør eller tage …

Retail på skrump – Vægttabsmedicinens overraskende påvirkning på detailhandlen

Novo Nordisk har haft så stor succes med slankemidlet Wegovy, at virksomheden ikke bare påvirker dansk økonomi, den rykker også kraftigt ved hele retailmarkedet. For hvad sker der egentligt for fast-food-udbydere, supermarkeder og modeproducent…

Analyse: Fire kampe, der vil præge dagligvarebranchen i 2024

2023 var det mest dramatiske år i dansk dagligvarehandel siden Anden Verdenskrig. Coop fremlagde det værste regnskab nogensinde og lancerede i forlængelse heraf strategien Fremtidens Coop, som betød at kæderne Irma, Kvickly og Superbrugsen lukk…

Interview Aalborg Storcenter: Fra mavefornemmelse til målbar data med AI

Hvordan skal en butik indrettes, for at sikre det bedste mulige salg? Hvor skal produkterne placeres i butikken for at fange kundernes opmærksomhed, og hvordan skal en salgstekst formuleres for at engagere flest mulige følelser?  Det er væsentl…

Analyse: Samarbejde, mod og oplandsindsigt kan sikre danske shoppingcentre succes

De danske shoppingcentre er en helt central og drivende kraft i dansk detailhandel. Vores analyse, i den netop offentliggjorte publikation Danmarks Største Shoppingcentre, viser at de 110 største shoppingcentre herhjemme har 2 mio. m2 og et oms…

Ny undersøgelse: Danske forbrugere er blevet omnichannel

Danske forbrugere bliver mere og mere omnichannel. Det fremgår af vores seneste undersøgelse af danskernes fortrukne indkøbskanaler. Her svarer et relativt markant flertal, at de fortrækker at handle både på nettet og i de fysiske butikker. Og …

Tre skridt til mere bæredygtig retail

Bæredygtighed er et stadig mere dominerende begreb i retail. Politikerne kræver gennem ny lovning, at retailerne tager mere bæredygtigt ansvar, og forbrugerne forventer det. Således svarer 6 ud af 10 danskerne i vores seneste forbrugerundersøge…

Leder

Klædt på til fremtiden

Hos Retail Institute Scandinavia brænder vi for retail og forbrugeradfærd, og det har gjort os til førende eksperter på området. Vi skaber værdi for vores medlemmer og kunder ved at hjælpe dem til vækst gennem viden, indsigt og erfaring.

Det sker

Det sker

  • Trendseminar

    Maj 2024

    Tilmeld dig årets Trendseminar i København eller Århus

  • Ny Bog

    Læs her

    Ny udgivelse af Danmarks Største Shoppingcentre

  • AI Foredrag

    Book her

    Temaet handler om AI og dens udvikling i Central Europa

  • Prognose 2033

    Læs her

    Nu kan du få fingrene i den seneste prognose for dagligvarehandlen

  • Foredrag

    Book her

    Vil du vide hvordan, du vinder fremtidens kunde?

  • Bøger

    Bestil her

    Med viden og overblik står du stærkere

medlem

medlem

Retail Institute Scandinavia

Vi er et videnshus med ekspertise i retail. Hos Retail Institute Scandinavia brænder vi for retaiI og forbrugeradfærd med mange års erfaring indenfor begge områder. Vi skaber værdi for vores medlemmer og kunder ved at hjælpe dem til vækst gennem viden, indsigt og erfaring. Vores kunder er fremtidssynede og innovative retailere, brands og leverandører hertil, og vi hjælper og rådgiver gennem et tæt, åbent og naturligvis fortroligt samarbejde med forståelse for vores partneres position og strategi.

Med på de nyeste trends

Gennem dataindsamling, analyse, monitorering og inspiration fra udlandet – lokal viden i kombination med globalt udsyn – holdes vores medlemmer konstant opdateret på de nyeste trends og tendenser inden for retail og forbrugeradfærd. Professionelle aktører i dagligvare- og detailbranchen får med et medlemskab en sparringspartner, der har et dybdegående kendskab til udfordringerne på den globale detailhandelsscene.

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop